Roosbeek - Gaschurn

Toen de wekker om 4u30 afliep, was het niet eenvoudig om uit bed te kruipen. Maar om op vakantie te vertrekken, deden we graag een beetje moeite. Om 5u02 vertrokken we richting Gaschurn. Het eerste deel, ongeveer 300km, verliep heel vlot. Op de autosnelweg door de Moezelvallei is het altijd heel rustig. Om de tijd te doden verzonnen we een spelletje : we noemden een automerk en moesten dan op zoek naar een auto van dat merk. Meestal ging het heel vlot, maar naar een Mini moesten we wel heel lang zoeken. De Alfa Romeo hebben we nog altijd niet gevonden.

Na drie stops kwamen we om 14u aan in Gaschurn. We dronken snel een fruitsapje, waarna Daniel ons onze kamer toonde : kamer 31, net onder het dak. Nadat we al onze valiezen naar onze kamer hadden gebracht, en na een praatje met Hannes, vertrokken we om 15u voor een eerste wandeltocht.

We klommen via een steil paadje langs Pfanges naar het middenstation van de Versettla-lift. Tijdens de klim hoorden we plots iets ritselen achter ons. Toen we omkeken zagen we heel dichtbij een gems wegrennen. Te snel om een foto te maken. Boven aten we nog iets op een bankje bij de Rehsee.

Klimmen in Gaschurn
Tijdens de afdaling gingen we iets drinken in de Lammhutta. We twijfelden nog om onder een grote klok te gaan zitten. Gelukkig deden we dat niet, want om 18u begon die plots hard te luiden.

De grote klok in de Lammhutta
Om 19u waren we terug aan het hotel. We gingen snel iets eten bij de Italiaan, want we hadden enorme honger! We werden bediend door ‘den ouden’ en ook ‘den bleken’ liep daar rond.

Na het eten kropen we nog snel even in het bubbelbad. Na een douche zagen we boven op de bergen nog de vuren van het zonnewendefeest branden. Doodmoe kropen we rond 23u in bed.