Alpe Gues

We lagen rond 8 uur wakker en Lotte kwam iets later onze kamer binnen.  Na ons ontbijt trokken we naar de Grasjoch-lift.  We kochten een pas voor de liften voor de komende dagen en zaten al vlug op de lift naar boven.

We zochten eerst nog wat naar het begin van het pad, maar om 10 uur konden we echt beginnen aan onze wandeling.  We genoten van de prachtige uitzichten tijdens een eerste klimmetje.  Lotte verloor al snel haar tand die al een hele tijd heel erg los stond.  We kwamen een paar kleinere meertjes tegen, waar Lotte natuurlijk direct met veel plezier stenen begon in te gooien.

Na een stevige afdaling kwamen we bij Alpe Gues: een prachtig meertje en wat mooie gebouwen.  We namen rustig de tijd voor een koek en begonnen dan aan een zware klim.  Op een afstand van 2,5km moesten we 550 hoogtemeter overbruggen.  Het was dus enorm steil!  Gelukkig stapte Lotte flink door.  Na 45 minuten klauteren kwamen we bij het eerste, heel mooi gelegen Alpe Gues-meer.

Nog eens een halfuurtje later kwamen we bij het tweede Alpe Gues-meer.  Dit lag nog een stuk mooier.  Tijdens onze picknick zagen we af en toe vissen voorbijzwemmen.

De zware klim was nog steeds niet voorbij.  Net voor de top zagen we een marmotje zitten.  De afdaling liep eerst door een groot stenenveld.  Na een korte klim liepen we over smalle paadjes naast een diepe afgrond.  Na iets meer dan 6 uur wandelen en 700 hoogtemeter klimmen, kwamen we terug bij de lift.

Het was al 17 uur toen we terug bij het huisje waren.  We bouwden verder aan de Lego, terwijl mama oefeningen deed.  We namen een douche en omdat we de gasbbq niet aan de praat kregen, werden de worstjes in de pan gebakken.  Lotte kroop pas om 20u45 in bed.