Golm

We werden pas om 9 uur wakker.  Na een rustig ontbijt gingen we iets voor de middag winkelen in de Spar.  Terug in het huisje aten we ons middageten en maakten we ons vlug klaar om te vertrekken naar Golm.  We parkeerden de auto in Vandans en namen de Golmerbaan tot helemaal boven, waar we om 14 uur vertrokken voor onze wandeling.

We stapten via een alternatieve weg van de top naar Matschwitz (aan station 2 van de 3 van de gondellift).  We kregen onmiddellijk een prachtig zicht op de kale bergen.  Het paadje was eerst wat saai, maar dat duurde gelukkig niet zo lang.  We moesten meer klimmen dan we vooraf hadden gedacht.  Een groot deel liepen we over brede paden, maar gelukkig waren er soms ook smalle paadjes door het bos.

Bij Platzis vonden we wel een wegwijzer, maar geen pad.  Gelukkig vonden we hier en daar de (oude) wit-rood-witte markeringen.  Na wat struinen door een brede alpenweide, zagen we eerst op de kaart van ons uurwerk, daarna ook in het echt een paadje:  een leuk, smal paadje door het bos, waar we af en toe door een beekje moesten stappen.  Het paadje werd duidelijk niet veel meer gebruikt.  Uiteindelijk kwamen we op een grotere weg, die heel steil naar beneden liep.  We moesten wel nog een heel eind klimmen voordat we Matschwitz bereikten.

We aten nog een koekje en stopten alle spullen weg voor we via de glijbanen naar Latschau gingen.  Na de eerste glijbaan was Lotte wat bang, zodat ze de tweede niet durfde te nemen.  De derde glijbaan deed ze opnieuw met mama, terwijl ik op hetzelfde moment in de glijbaan ernaast zat.  De volgende glijbanen vond ze plots weer heel plezant.

In Latschau was het al te laat om de lift naar beneden te nemen, zodat we nog te voet naar Vandans stapten:  eerst over een weg, daarna op een smal paadje door een bos en het laatste stuk over de brede skipiste.  Iets na 18 uur waren we terug bij de auto, na een wandeling van opnieuw 12,4 km.

Terug in het huisje aten we een appeltje, een kruidenbroodje en ravioli.  We dronken een tinto de verano.  Na het eten tekende Lotte nog wat en oefende ze de tafels.  Ze kroop pas rond 21 uur in bed.