Windischgarsten

Aangezien we alletwee nogal moe waren, namen we rustig de tijd om wakker te worden. Na het ontbijt reden we naar Spital am Pyhrn om een wandeling te maken door de Dr. Vogelgesang Klamm, een smalle kloof.

De Dr. Vogelgesang Klamm.

Nadat we de auto hadden geparkeerd liepen we nog 10 minuutjes tot aan de ingang van de kloof. We liepen over kleine paadjes met vele, steile trappen, langs smalle kloven, met veel watervalletjes. Echt wel mooi en gelukkig was er niet te veel volk. Na een uurtje wandelen waren we al uit de kloof. We rustten eventjes op een bankje en wandelden dan verder tot aan de Bosruckhutte.

Daar aten we lekkere Berner Würstl en bleven we wat nagenieten van het aangename weer. We keerden langs een ander paadje terug, waar we mooie uitzichten hadden van alpenweides en waar we de typische bergtoppen van de kalkalpen goed konden zien.

Genieten van Berner Würstl.

Rond 15u stonden we terug aan de auto. We reden nog even naar Spital an Pyhrn om wat rond te kuieren. Onze volgende bestemming was het openluchtzwembad van Windischgarsten. Het duurde eventjes voor we het zwembad vonden, maar het was wel de moeite waard! Een mooie grote vijver met zicht op de bergen. Het water voelde eerste wel wat koud aan, maar eens we er in zaten, deed het deugd.

Na het zwemmen gingen we nog wat inkopen doen. Terug in het huisje aten we de overschot van gisteren op en rustten we wat uit. We aten pas heel laat en namen nog een douche.