Cuzco - Lima

We hadden de wekker gezet om 8u30, maar iets na 6 lagen we al wakker. Uiteindelijk zijn we iets na 7 opgestaan. We maakten eerst onze valiezen en gingen dan ontbijten.

Na het ontbijt gingen we geld wisselen en 3 flessen Pisco inslaan in de supermarkt. Daarna kuierden we wat rond door Cuzco, bezochten nog een marktje, kochten we een mooi tafeldoek, alpacasokken, nog een fles pisco en een knuffel-lama. We bezochten ook nog wat boekenwinkels, maar we konden niet echt een goed (én betaalbaar) boek over Manu vinden.

Iets voor 12 uur gingen we dan eten. We dachten naar dezelfde pizzeria te gaan als op 31 oktober, maar die was blijkbaar gesloten. We zochten dan maar een andere pizzeria en vonden er uiteindelijk één (nadat we waren binnengelokt in een ander restaurant waar bleek dat ze de pizza's van hun menu toch niet konden klaarmaken). De pizza en de bijhorende pisco sour waren heel lekker.

Om 13 uur namen we de taxi naar de luchthaven. Daar werden we omgeboekt naar een vroegere vlucht, dus vertrokken we al om 14u35 in plaats van 15u20. Op de vlucht kregen we een drankje en een snack en konden we naar grappige filmpjes kijken.

In Lima namen we de taxi naar Lex Luthor's House, waar we een meer luxueuze kamer kregen dan vorige keer. We trokken nog snel Miraflores in, voor het donker werd. Daar zochten we een bank, haalden we nog wat geld af en gingen op zoek naar eten. We vonden een straatje vol met restaurants en merkten dat ze hier nog harder proberen je het restaurant in te lokken. We vonden een restaurantje, met gratis Pisco Sour. We waren terug in Lex Luthor's House voor het donker werd. We installeerden ons op bedje en kropen er vroeg in. Het was nogal moeilijk om te slapen, want er was enorm veel lawaai in het hostel.