Versettla berg - Vier Barga - Lifinar Maisäß - Pfanges

We sliepen wat langer uit vanmorgen.  Toen Lotte rond 8u30 een bloedneus had, kroop ik ook uit bed.  Ik werkte de timelapse van gisteren verder af en Lotte en ik knutselden een mandje.  We wilden net buiten gaan frisbee spelen toen mama uit bed kroop.

Om 10:50, na het ontbijt, stapten we met onze rugzakken aan naar de Spar om brood te kopen.  Daarna gingen we naar het dalstation van de Versettla-lift.  Daar kochten we een pas voor de liften.  Na het rechtzetten van een misverstand (we hadden een pas tot 11 juli) konden we de lift naar het bergstation nemen.

We zagen dat er nog sneeuw lag, dus liepen we er snel naartoe om een sneeuwballengevecht te houden.  Ik probeerde wat panorama's te maken.  We vertrokken richting het Vier-Barga uitkijkpunt, maar voor we daar aankwamen, kwamen we nog een sneeuwveldje en heel comfortabele ligstoelen tegen, vanwaar we een prachtig uitzicht hadden.

Bij het Vier Barga uitzichtpunt namen we de tijd om te eten en om een timelapse te maken.  We daalden verder af en passeerden vaak schiroute Ziggiam.  We zagen veel vlindertjes (waaronder veel koninginnepages) en vonden al snel een geocache.  We daalden af naar de Lifinar-maisaß via een smal, scheef paadje door een weide.

Toen we in het bos kwamen, zagen we al snel de Schwizerhüsli.  We daalden nu snel op smalle, steile paadjes.  We zagen nog een eekhoorn (heel ver weg).  We namen een iets langere weg dan nodig was door Pfanges.  Helemaal op het einde van onze wandeling begon het een klein beetje te regenen.  Uiteindelijk hadden we bijna 7km gewandeld en daalden we iets meer dan 1000m.

We waren net terug in het huisje toen we probeerden te skypen met omi en opi.  Dat lukte niet zo goed omdat de uploadsnelheid veel te laag is.  Daarna reden we naar de Spar om voor ons avondeten van vandaag en morgen te zorgen.  Veel andere mensen hadden hetzelfde plan, want het was nogal druk.

Terug in het huisje aten we een lookbroodje en daarna ontspanden we in de sauna.  Lotte hielp mama (een beetje) met koken.  Na een schnapps en wat chips, aten we lekkere pasta.  Lotte kroop pas om 20u45 in bed.  Wij bewerkten nog wat foto's en lazen nog wat.