Wiesbadener Hütte - Saarbrücker Hütte

Toen de wekker om 6u45 afliep, lagen we al een uurtje wakker (na de laatste toiletsessie).  Na een snel wasje met ijskoud water, gingen we naar beneden voor het ontbijtbuffet.  Geen eitjes, maar wel lekker brood, kaas, yoghurt, cornflakes, ...

Om 8u20 vertrokken we al richting de Saarbrücker Hütte.  Het was minder koud dan we hadden gevreesd, maar Lotte deed toch haar jas aan.  Het eerste stuk liep over een breed pad naar beneden.  Het was jammer genoeg iets te steil om met onze rugzakken snel te kunnen stappen.  Aan de achterkant van de Silvretta-stausee hadden we al 4 kilometer gewandeld.  Van daar begon het te klimmen: eerst een stevige klim, daarna iets minder steil door een mooie vallei naast de Klostertaler rivier.

We namen een smal paadje en al snel stapten we over het beekje.  Daar begon de zware klim...  Op handen en voeten kropen we traag maar zeker hoger en hoger.  Af en toe werden we door andere trekkers ingehaald, maar iets later haalden wij de anderen terug in.  We zagen de Klostertaler Hütte mooi liggen.  We kwamen af en toe op een valse top waar we even konden uitrusten en genieten van het mooie uitzicht.

We waren enorm blij toen we eindelijk helemaal boven waren op het Litznersattel, daar zagen we de Saarbrücker Hütte eindelijk liggen.  We genoten van het uitzicht en aten onze laatste broodjes op.  De afdaling was moeilijker dan verwacht.  Op sommige stukken was het heel steil, tamelijk glad en smal.  Gelukkig zagen we de hut groter en groter worden.

Na een laatste stevige klim waren we eindelijk in de Saarbrücker Hütte.  Eigenlijk was het nog tamelijk vroeg (14u30), dus nadat we geïnstalleerd waren in ons kamertje gingen we buiten nog iets drinken.  We waren verbaasd hoe klein de gletsjer geworden is vergeleken met enkele jaren geleden toen we hier ook waren.  We schreven de reisverhaaltjes en mama en Lotte begonnen al regenwormen te spelen.

Omdat het toch fris begon te worden, gingen we naar binnen om op te warmen.  Mama kroop in bedje om lekker opgewarmd UNO met ons te spelen.  Om 18 uur mochten we opnieuw uitgebreid eten: champignonsoep, pasta met kaas en ham en pudding.  Mama maakte een toren van UNO kaarten van 5 verdiepingen.

Na het eten gingen we nog eventjes buiten en zagen we 2 steenbokken.  We kropen opnieuw rond 20 uur in bed, nadat Lotte eerst nog wat bij ons was gekropen.