Colomèrs

We hadden de wekker om 8 uur gezet, zodat we nog een laatste lange wandeling konden doen.  Rond 9 uur vertrokken we naar Banhs de Tredos.  We stopten wel eerst nog eens in het kleine supermarktje in Barruero om brood en berensnoepjes te kopen.  We reden door de lange tunnel van Vielha, naar de Arán-vallei.  De laatste 10km reden we op een smal wegje, maar het wegje was wel in goeie staat.  We werden tegengehouden, maar omdat we Belgen zijn, mochten we gratis doorrijden tot aan de parking.

De wandeling begon over een licht stijgend paadje en al snel kwamen we bij een mooie waterval.  Iets verderop raakten de mensen voor ons hun loslopende hond kwijt.  We hoorden hen nog lang roepen terwijl wij verder wandelden.  Gelukkig liepen we door het bos, zodat we veel schaduw hadden, want het was opnieuw heel warm.  We kruisten af en toe een 'grote' weg en na ongeveer 5km begonnen we aan de echte klim naar de Refugi de Colomèrs.

We liepen over de stuwdam van het Estany Major de Colomèrs.  Na de Refugi bleven we nog een hele tijd hard klimmen.  Met een mooi uitzicht op Estanh Mort namen we middagpauze (en maakten we intussen een timelapse).  We liepen verder tussen de meertjes en toen we een riviertje overstaken, vond Lotte het een goed plan om even uit te glijden en in het water te gaan liggen.  Gelukkig zonder veel erg!

Aangezien het al tamelijk laat was, onze benen al wat pijn deden en het heel warm was, kozen we een kortere weg.  De officiële weg was nog 7km langer en we zouden pas rond 20u30 terug bij de auto zijn.

Het kortere wegje klom af en toe ook goed en we konden genieten van het uitzicht op nog wat mooie meertjes.  Terug bij het stuwmeer moesten we het wegje terugnemen.  De smurfen beleefden nog een heleboel avonturen voordat we na 15km terug bij de auto waren.  Onze waterzak was helemaal leeg...

We reden naar Vielha waar we aquarius en water kochten en op zoek gingen naar het mondstuk van een Camelbag.  In de Intersport kocht mama nog een nieuw shortje, want het vorige was volledig gescheurd.  We aten tapas in Vielha en reden daarna terug naar het huisje.  Lotte genoot van een voetbadje en kroop in bed.  Wij namen nog een douche en lazen nog wat.  In onze kamer vermoordden we eerst nog 15 vliegen voor we het licht uitknipten.