Torre de las Horcadas Rojas

We hadden de wekker om 8u30 gezet.  Na wat soezen, kropen we uit bed.  Na het ontbijt reden we naar Fuente Dé, waar we de lift zouden nemen.  We kochten ons ticket om 10u15, en zouden de lift mogen nemen om 11 uur.  We gingen nog even naar de weide (waar we vorige zaterdag vertrokken waren) en naar het toilet.  Om 10u45 gingen we in de rij staan en hoorden we dat de mensen die toen een ticket kochten al moesten wachten tot 13u30.

Wij zaten om 11u20 in de lift die ons snel naar boven bracht.  Daar konden we al direct genieten van een prachtig uitzicht.  Het begin van de wandeling liep over een breed, tamelijk vlak pad.  De meeste mensen raakten niet voorbij het eerste uitkijkpunt, dus werd het daarna heel wat rustiger.  Het paadje werd heel wat smaller, met meer stenen, en we begonnen ook stevig te klimmen.

De uitzichten bleven schitterend!  Na enkele haarspeldbochten zochten we een plekje om te picknicken.  De kraaien dachten dat ze ook iets mochten meeëten en kwamen heel dicht bij.  Er volgde nog een heel stukje klimmen en af en toe mochten we over wat sneeuw stappen.  Uiteindelijk kwamen we boven, met een prachtig uitzicht op de lagere toppen in het noorden (en de zee?).  We probeerden nog wat hoger te raken, maar het pad was nogal moeilijk te vinden, dus keerden we maar terug.

De terugweg verliep veel vlotter en na 25 minuutjes aanschuiven konden we de lift weer naar beneden nemen.  We genoten van een ijsje en reden terug naar huis.  Daar vonden we een babyvogeltje aan de deur naar ons terras.  We gaven het een bakje water en genoten van een douche.  Na de douche was het vogeltje verdwenen.

We reden naar Potes waar we tapas aten (jamón, patatas bravas, gambas al ajillo en een eitje met frietjes).  Daarna gingen we nog naar de Lupa om boodschappen te doen.  Terug in het huisje kroop Lotte vlug in bed.  Wij lazen nog wat, schreven het reisverhaal en bewerkten de foto's.