San José - Monteverde

We hadden de wekker gezet om 7 uur, maar lagen al om 6 uur wakker.  Echt veel hebben we dus niet geslapen, want we lagen pas rond middernacht in bed.  Na een karig ontbijt werden we opgepikt door een camionette voor de reis naar Monteverde.  We moesten eerst nog een heleboel andere mensen oppikken, dus het eerste uurtje van de tocht reden we door San José.

We merkten al heel snel dat onze chauffeur een nogal enthousiaste rijstijl had : zeer hard optrekken, af en toe hard remmen...

Na twee uur rijden, kregen we een pauze.  We kochten wat koekjes en water en op de parking zagen we al enkele roofvogels en vlinders.  Na de stop zagen we al snel de stranden van de Stille Oceaan.

Het interessante deel van de rit moest toen nog beginnen : de weg werd smaller en was soms zo steil dat je niet kon zien wat er achter kwam...  Het laatste deel van ongeveer 25 kilometer was op een aardebaantje.  We werden dus stevig heen en weer geslingerd.
Uiteindelijk kwamen we aan in ons hotel : Hotel Montaña.  Een mooi hotel met een enorm grote kamer.  Vanuit de kamer hadden we een mooi uitzicht op de jungle en zagen we al veel vogeltjes.  We gingen vlug iets eten en al vlug werden we opgepikt om de Sevatura hangende bruggen te bezoeken.

De Sevatura hangende bruggen.

We wandelden 3 kilometer door de jungle.  In totaal liepen we over 8 bruggen, de één al hoger dan de andere, tussen de bomen.  We zagen veel mooie bomen en bloemen, maar eigenlijk niet zoveel beestjes : enkele kolibri's, een paar andere vogels, een wasbeer en enkele rupsen.

Op de Sevatura hangende bruggen.

We keerden terug naar ons hotel en al vlug werden we opgepikt voor de nacht-tour.  Toen we net waren aangekomen, zagen we al een agouti lopen.  De tour was echt spectaculair!  We zagen heel veel dieren : agouti's, een wasbeer, rupsen, wandelende takken, een hagedis, spinnen (onder andere gigantische tarantula's), een wespennest, kevers, ...

Een wasbeer.

Toen de tour was afgelopen, keerden we terug naar het hotel, aten we en kropen we moe, maar tevreden in bed.