Bahía Drake - San José

Om 6u werden we gewekt met de tonen van "Welcome to the jungle".  Nochtans laten we vanaf vandaag de jungle achter ons.  Na een copieus ontbijt (fruit, omelet en verloren brood) vertrokken we iets na 7u uit Casa Horizontes en een halfuurtje later namen we met o.a. Johannes en Renate het bootje naar Sierpe.  Onze rugzakken werden aan boord gedragen.  Wij waadden op blote voetjes door de zee tot aan het bootje.  Toen we neerploften, voelden we nog goed dat de trip van gisteren erg hobbelig was.  Toen we door de mangroves voeren, zag ik een wasbeertje naar beneden kruipen.

Bahía Drake.

Aangekomen in Sierpe namen we met Renate en Johannes de taxi tot aan het hotel waar ze hun auto hadden achtergelaten.  Daar wisselden we de enorme hoeveelheid foto's van Corcovado uit.  De Duitsers waren zo vriendelijk om ons met de auto tot in Palmar Norte te brengen.  Het lange wachten op de bus van 15u01 kon beginnen.  We wandelden wat rond, aten iets en zetten ons tenslotte op een bank met een puzzelboekje.  Af en toe stopte er een bus, maar het was alweer niet aangeduid welke naar waar reed.  Slechts 10min te laat konden we op onze bus stappen, die - vreemd genoeg - een totaal andere route volgde.  Gelukkig ging dit sneller en hadden we geen panne, zodat we vroeger dan we hadden verwacht, toekwamen in San José.  We keerden nog een laatst keer terug naar onze vertrouwde overnachtingsplaats.  Daar lieten we het thuisfront nog iets weten en kropen we alweer vroeg in bedje.