Pointe de Roche Torin

Nu Lotte weer op een apart kamertje slaapt, konden wij wat langer blijven liggen.  Toen we rond 9 uur uit bed kropen, had Lotte al een mooie tekening van Po en van schildersverdriet gemaakt.  We aten een lekker ontbijt met matinettekes en omdat het niet regende gingen we toch maar een wandeling maken.

We vertrokken rond 11 uur en na een ritje van een 20-tal minuutjes, kwamen we aan bij parking 'Le Rivage'.  Daar hadden we een prachtig uitzicht op de Mont-Saint-Michel.  We stapten onmiddellijk door een grote schapenweide (meer dan 2km) met honderden schapen.  Als we achterom keken zagen we altijd de Mont-Saint-Michel liggen.  We vonden af en toe een stuk skelet van een schaap.  Af en toe zagen we Mont-Saint-Michel verdwijnen achter de wolken en iets later kregen we wat regen over ons.  Lotte nam een heleboel foto's.

Toen we de schapenweide pas uit waren, begon het serieus te regenen.  We aten wat brood tijdens het wandelen in de regen.  Het pad werd een stuk saaier, want het werd een gewone straat, zonder echte klimmetjes.  We zagen een heleboel maretak en vonden een grote tak met veel maretak op de grond liggen.  Met het zakmes zaagde mama de tak door en bond de gigantische maretak vanachter op de rugzak.

Het bleef regenen en we bleven op 'grote' wegen lopen.  Lotte haar voeten en benen begonnen pijn te doen, maar dankzij wat snoepjes bleef ze toch flink doorstappen.  Uiteindelijk stopte het toch met regenen en af en toe konden we ook opnieuw de Mont-Saint-Michel zien liggen.  Na 4u30 en 13km wandelen stonden we weer bij de auto.

Op de terugweg stopten we nog een paar keer om een foto van de Mont-Saint-Michel te nemen.  Terug bij het huisje ging Lotte al snel schommelen en bellen blazen.  Na een aperitiefschoteltje, lookbroodjes en chips speelde Lotte nog verder buiten.  Na het eten probeerde ze sudoku’s op te lossen en keken we nog samen in een sprookjesboek.  Ze kroop om 20u30 in bed.  Wij lazen nog en bewerkten de foto's van de reis en kropen pas laat onder de wol.