Jackson - West Yellowstone

We werden iets na 7 uur wakker.  Het was heel wat rustiger in de ontbijtzaal dan gisteren.  Iets na 9 uur vertrokken we richting West Yellowstone, maar eerst gingen we nog Grand Teton National Park bezoeken.

Van zodra we het park binnenreden, zagen we direct de prachtige pieken van de Tetons.  Schitterend!  We reden opnieuw naar het bezoekerscentrum bij Moose Junction.  Nu konden we wel rustig in het winkeltje rondsnuisteren.  Aangezien Lotte een praatje van een ranger moest volgen om junior ranger te worden, bleven we daar nog luisteren naar een praatje over de vogels in het park.  Heel interessant, maar te moeilijk om te volgen voor Lotte.  Ze kreeg wel een patch als beloning omdat ze opnieuw junior ranger was geworden.  De medailles waren op en dat vonden we wel wat spijtig.

We reden door richting Jenny Lake.  Daar was ook een bezoekerscentrum.  Het was wel moeilijk om te parkeren, want er waren grote werken aan de gang.  Maar wij hadden geluk, want er reed juist iemand weg toen wij aankwamen.  We stapten even naar de rivier waar Lotte haar hartje kon ophalen door met stenen te gooien.  In het bezoekerscentrum konden we de patch van Lotte omwisselen voor een medaille.  We stapten naar het meer en zagen in de rivier een mooie reiger zitten.

We reden door en iets ten noorden van Jenny Lake namen we een klein eenrichtingswegje dat langs het meer liep.  We reden door een mooi bos, maar door alle bomen zagen we het meer niet echt.

We reden verder en stopten af en toe om te genieten van het mooie landschap.  Iets voor 15 uur waren we bij het Colter Bay bezoekerscentrum.  We gingen nieuwe stempeltjes halen en aten op een bankje met zicht op het haventje.  Het laatste deel in Grand Teton National Park werd het landschap helemaal anders: we hadden geen zicht meer op de bergen, maar reden door mooie bossen.  Soms waren er grote stukken bos afgebrand.

Na een kwartiertje in de file te staan, reden we om 16u15 Yellowstone binnen.  We konden al snel genieten van mooie uitzichten op een rivier.  Hier geen hoge bergen, maar dichte bossen, af en toe afgewisseld met open plekken.  We stopten even om te genieten van de Lewis waterval en reden door naar Lewis Lake.

We stopten in het Grant Village bezoekerscentrum om een junior ranger boekje te halen voor Lotte.  Daarna reden we door het geiser-gebied.  We zagen op vele plaatsen stoom uit de rivier komen, maar de echte geisers zullen we één van de volgende dagen bekijken.  Soms was het echt file en tijdens één van die files zagen we een bizon aan de kant van de weg zitten.

We moesten nog eens stoppen omdat Lotte naar het toilet moest en op 20 kilometer van West Yellowstone stonden we opnieuw in de file.  Ik zag nog net dat er iemand foto's aan het nemen was van een groot hert.  We konden op die plaats net parkeren, dus hadden we geluk.  Na een tijdje kijken zagen we wel 6 wapiti-herten.  Ze kwamen heel dichtbij en we konden zien hoe een kleintje melk dronk.

Rond 20 uur kwamen we aan in West Yellowstone.  Op de plaats waar volgens de GPS ons hotel moest staan, vonden we niets.  Gelukkig stonden we iets later wel op de goeie plek.  Na eventjes wachten op een lawaaierige Amerikaan die aan het opscheppen was over van alles en nog wat, konden we eindelijk inchecken.

Onze zoektocht naar een restaurant eindigde in een winkeltje, waar we brood kochten en een slaatje om op onze kamer op te eten.  Het was al 21u30 toen Lotte eindelijk ging slapen.  Nadat het reisverhaal eindelijk was geschreven, kropen wij ook in bed.